«عدم کسب حد نصاب لازم» معضل شرکتکنندگان آزمون استخدامی در مناطق محروم

خرید بک لینک

خبر24 به نقل از فارس:

فخرالدین احمدی دانشآشتیانی وزیر آموزش و پرورش در ششمین نشست شورای هماهگنی بهبود و ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور که به میزبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد، اظهار داشت: مشکل ما در مناطق محروم بر سر سهمیه نیست و متاسفانه افراد شرکت کننده در آزمون نمیتوانند حدنصاب لازم را برای قبولی کسب کنند.

وی افزود: حدنصاب تعیین شده برای مناطق محروم پایینتر از حدنصاب شهر تهران است و از حد تعیین شده پایینتر نمیآید.

احمدی دانش آشتیانی اضافه کرد: معلمانی که در آموزش و پرورش جذب میشوند باید حداقل توانمندیها را دارا باشند و هم اکنون سهمیه تعیین شده در مناطق محروم به همین دلیل تکمیل نشده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زمانی که ما به شکل بومی جذب و گزینش معلم را انجام میدهیم انتقال معلمان از مناطق محروم کمتر اتفاق میافتد، گفت: باید طرح ویژهای برای افزایش کیفیت آموزشی افراد پیش از آزمونهای آموزش و پرورش داشته باشیم تا افراد حدنصاب لازم را کسب کنند.

وی عنوان کرد: مشکل ما در ردیفهای استخدامی نیست و آموزش و پرورش نمیتواند افراد مورد نیاز خود را که حدنصاب لازم را کسب کرده باشند، جذب کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای پوشش تحصیلی در مناطق محروم باید برنامهریزی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: لازم است تمام نهادهای درگیر در این مسأله با یکدیگر هماهنگ باشند.

احمدی دانش آشتیانی ادامه داد: مسأله دوم بحث فضای آموزشی است و ما باید برنامه مشخصی برای چهار استان هدف که عبارتند از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و جنوب کرمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در همه شهرهای این استانها شرایط فضای آموزشی یکسان نیست، تصریح کرد: باید شهرهایی که کمتر فضای آموزشی دارند، شناسایی شده و با برنامهریزی کوتاه مدت فضای کاربردی آنها را به استاندارد لازم برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از معضلات ما در این مناطق پراکندگی مدارس در روستا و بخشهای عشایری است که هزینه توسعه مدارس را افزایش داده است.

به گزارش فارس، احمدی دانشآشتیانی راهکار کاهش هزینه در این مناطق و بالا بردن کیفیت آموزشی را تشریح کرد و گفت: میتوان با مجتمع کردن مجموعه مدارس در یک مرکز که خدمات بهداشتی و درمان، مسجد و مدرسه در آن وجود داشته باشد، هزینهها را کاهش داد.

وی با بیان اینکه ایجاد این مراکز از نظر فرهنگی برای آن منطقه نیز مفید است، اظهار داشت: این مسأله برنامهریزی و همت مسئولان مختلف را میطلبد.

وزیر آموزش و پرورش، بحث سوم را مسأله نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: لازم است در این جلسات و نشستها، کارگروهی برای برنامهریزی دقیق توانمندسازی نیروی انسانی تشکیل شود.

احمدی دانش آشتیانی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب مدرکگرایی را نادرست میدانند و لازم است در مناطق محروم به دنبال فعالیتهای اشتغالزایی باشیم و هدف ما صرفاً فرستادن افراد به دانشگاه نباشد.

وی خاطرنشان کرد: این جلسات حداقل هر سه ماه یکبار در طول سال برگزار شود و البته فرم جلسات از ارائه گزارش به تبادل نظر پیرامون مشکلات تغییر یابد.

انتهای پیام/


برچسبهای خبــــر: فارس, اخبار آموزش و پرورش
اخبار آموزش و پرورش...

ما را در سایت اخبار آموزش و پرورش دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 140 تاريخ: پنجشنبه 15 تير 1396 ساعت: 4:53

صفحه بندی